Facebook više ne dozvoljava da menjate linkove koje delite

14. 8. 2017.

Ukoliko ste u prethodnim nedeljama pokušali da podelite sadržaj sa vašeg sajta ili bloga na poslovnoj Facebook stranici, vrlo je moguće da ste naišli na malo iznenađenje. Da li ste se zapitali: Zašto više ne mogu da menjam opis, naslov i sliku linka?

Facebook više ne dozvoljava da menjate linkove koje delitePrilikom deljenja sadržaja na Facebook stranici vaše kompanije, mogli ste da promenite sliku na postu, ukoliko postojeća eventualno nije bila odgovarajućeg formata za Facebook. Mogli ste da uredite naslov i meta opis (tekst objave ispod naslova) kako biste prilagodili njihovu dužinu ili kako biste ih prilagodili ciljnoj grupi na društvenoj mreži.

Nije to još jedan bag na Facebook-u, kao što se znalo dešavati u prošlosti. Na žalost, ovog puta je u pitanju promena pravila.

Facebook nastavlja da se bori protiv lažnih linkova

Verovatno vam se nekad desilo da vidite post na Facebook-u, lepa slika, zainteresovao vas naslov, a kada kliknete, uopšte nije ono čemu ste se nadali... To su linkovi koje svi mrzimo. Iako je većina upoznata sa ovom cakom, realno, veliki broj ljudi iznova i iznova otvara ovakve linkove.

Bio je to pravi raj za spamere, koji su na ovaj način mogli da plasiraju neželjene sadržaje, ali i one koji su itekako zabranjeni na Facebook-u. Odličan klikbejt, nema šta!

Zbog njih, nova pravila Facebook-a definitivno imaju smisla.

Sada, kada delite sadržaj, Facebook sam izvlači podatke koje pronađe na odgovarajućem URL-u sa vašeg sajta/bloga i na osnovu toga kreira izgled posta.

Da li postoji način za uređivanje linkova u Facebook objavama?

Ukoliko spadate u medije informativnog karaktera, nemate brige! Za vas je Facebook kreirao opciju „Link Ownership“, koja će vam omogućiti uređivanje linkova kao i do sada. Potrebno je da do 12. septembra autorizujete domen veb sajta na vašoj Facebook stranici u delu „Publishing Tools“.

A mi ostali...

Mi ostali ćemo se morati zadovoljiti onim što Facebook automatski generiše. Jedino se možemo pozabaviti tekstom objave (gornji tekst). Zato naši tekstovi moraju biti kreativni i zanimljivi kako bi bili mamac za korisnike ove društvene mreže.Open Graph meta tagovi

Open Graph meta tagovi

Ukoliko link delite sa sopstvenog sajta i ono što Facebook generiše nema previše smisla, ubacuje sliku i tekst sa vašeg sajta/bloga, ali koji nisu povezani sa onim što želite da podelite, to znači da vam nedostaju Open Graph tagovi. Do sada ste to mogli da prikrijete tako što ste imali mogućnost da uređujete objavu, ali sada su ovi tagovi od velike važnosti!

Open Graph meta tagovi treba da se nalaze u <head> delu koda vašeg sajta i njima možete da kontrolišete kako će Facebook videti sadržaj.

Ukoliko su vam potrebni stručnjaci za kreiranje zanimljivog online sadržaja, ali i vođenje Facebook poslovne stranice, možete nam se obratiti.