Šta je Sarahah aplikacija?

28. 8. 2017.

U februaru ove godine se pojavila Sarahah, nova aplikacija za razmenu poruka, koja je već nedeljama najskidanija aplikacija u App Store-u u velikom broju zemalja Bliskog istoka i Afrike. Iako je Sarahah tek počela da osvaja Evropu, biće sigurno jedna od najkontroverznijih aplikacija, o kojoj će se mnogo pričati.

Šta je Sarahah aplikacija?

Šta je zapravo Sarahah?

Aplikaciju je razvio Zain al-Abidib Tawfiq iz Saudijske Arabije. Sarahah je u početku bila dostupna samo preko web sajta, a prvenstveni cilj je bio da se omogući anonimno slanje poruka registrovanim korisnicima.

Ime aplikacije „Sarahah“ znači „iskrenost“ na arapskom.

Originalna ideja je bila da se obezbedi platforma, preko koje zaposleni mogu da ostave feedback svojim šefovima, bez straha od posledica. Komunikacija u aplikaciji je jednosmerna, odnosno, ne možete odgovoriti na poruke koje dobijate i ne znate, ko ih je poslao.

Nije trebalo mnogo vremena, pa je Sarahah postala omiljena aplikacija i među mladim ljudima. Dovoljno je da korisnik skine besplatnu aplikaciju, napravi profil i da podeli link sa svojim prijateljima na Snapchat-u, Facebooku-u ili Instagram-u. Svi koji imaju link profila, mogu da ostave svoju anonimnu poruku, bez obzira, da li su registrovani ili ne.

Sarahah je platforma za sajber zlostavljanje (cyberbullying)?

Iako je cilj aplikacije da korisnici dobijaju konstruktivne kritike i komentare, mnogi su uvideli, da aplikacija zapravo pruža plodno tlo za sajber zlostavljanje. Negativne kritike i pretnje su mnogobrojne, pa veliki broj korisnika ubrzo obriše svoj profil.

Kako je onda Sarahah toliko popularna, pitate se? Ljudi su radoznali i žele da znaju šta drugi misle o njima, pa se dobrovoljno izlažu potencijalno negativnom feedback-u.

Iako tvorac platforme tvrdi, da čine sve što je u njihovoj moći da stanu na put zlostavljačima, kritike na anonimnost korisnika i na jednosmernu komunikaciju se vrlo verovatno mogu očekivati i ubuduće.

Pored brojnih kritičara je veliki broj i onih, koji su veoma zadovoljni aplikacijom i smatraju da su konstruktivne kritike drugih neophodne za lični razvoj. Sudeći po popularnosti Sarahah, grupa zadovoljnih korisnika je brojnija, ali bi roditelji svakako trebali da obrate pažnju, kako i za šta deca i tinejdžeri koriste novu platformu.Kako izgleda Sarahah aplikacija?

Kako se Sarahah može koristiti u poslovne svrhe?

Originalna ideja je bila da se aplikacija koristi u poslovne svrhe, kako bi šefovi mogli da unaprede svoj odnos sa zaposlenima. Međutim, mnogi poslovni ljudi su počeli da umesto ličnih profila, naprave profil za svoju kompaniju i da na društvenim mrežama podele link ka svom Sarahah profilu sa svojim klijentima.

Na ovaj način, kompanije doprinose svojim social media marketing naporima, animiraju svoje posetioce i dobijaju izuzetno vredne povratne informacije. Ljudi su skloni da budu iskreniji kada ih štiti maska anonimnosti, ali sada umesto dosadnih anketa, mogu anonimno da se obrate kompanijama na „moderan“ način.

Kompanije, koje pametno iskoriste povratne informacije će definitivno dobiti nešto neprocenjivo, a to je mogućnost da se poboljšaju odnosi sa klijentelom.

Kritike mogu da obezbede nove ideje za online marketing, za internet sadržaje, za inovacije i poboljšanja proizvoda, pakovanja... Može se proučiti stil govora i pisanja potrošača, pa se lako mogu odrediti ključne reči, koje korisnici upisuju u pretraživače. Mogućnosti primene anonimnog feedback-a su stvarno mnogobrojne.

Da li će Sarahah da postane široko primenjivana aplikacija u Srbiji i u poslovnom svetu? Ostaje nam da vidimo.