Graphics interchange format, odnosno GIF – novo oružje web dizajnera

25. 9. 2017.

GIF. Svi ga poznajemo, ali niko nije sasvim siguran, kako se izgovara. GIF-ovi su se pojavili 1987. godine, ali njihova popularnost je naglo porasla tek pre nekoliko godina. Viđamo ih na društvenim mrežama, zabavnim portalima, blogovima... U čemu leži njihova tajna?

Graphics interchange format, odnosno GIF – novo oružje web dizajnera

Rastuća uloga GIF-ova u web dizajnu

GIF je vrsta grafičkog fajla, razvijen od strane Stiva Vilhajta. GIF je u suštini animirana slika, koja kombinuje nekoliko statičkih slika u jedan fajl. Fajlovi ovog tipa se na engleskom zovu “graphics interchange format,” odakle i skraćenica GIF potiče. Slike u GIF fajlu kreiraju kratku animaciju. Ranije je jedina uloga GIF-ova bila, da zabavljaju korisnike interneta, ali su sajtovi poput Tumblr-a i Giphy-ja značajno povećali popularnost, a i kvalitet animiranih slika, koje u današnje vreme uspešno zamenjuju video snimke. GIF format podržavaju skoro svi pretraživači, pa slobodno možete zamoliti web dizajnera da malo začini i vaš sajt GIF-ovima.

Danas se GIF-ovi mogu pronaći na skoro svakom sajtu. Kompanije koriste GIF, kako bi se predstavile kao zabavne (iako nekad preteraju, pa postignu kontraefekat). GIF-ovi su popularni i među marketarima, jer se pomoću njih uspešno mogu promovisati proizvodi i preneti komercijalne poruke.gif time

Kako uspešno koristiti GIF?

Korišćenje slika od 360 stepeni je sve popularnije oružje za predstavljanje proizvoda. Kupci obično vole da pipnu i da drže proizvod u svojim rukama pre donošenja odluke o kupovini. Pošto tehnologija ovako nešto još uvek ne omogućava u slučaju online prodaje, najbolji način za prikazivanje proizvoda jeste da se on pokaže kupcu sa svih strana. Animirani GIF-ovi takođe mogu da privuku pažnju na određene delove sajta. Kao što smo već napomenuli, GIF je u suštini pokretna slika, koja privlači pažnju korisnika puno bolje od statičkih ilustracija. Animacije dodaju sadržaju dodatnu dimenziju i ostavljaju bolji utisak.

Bez obzira na to, da li njihov naziv izgovaramo kao “džif” ili kao “gif”, ne možemo poreći da se govori o ogromnom sastavnom delu internet kulture. Web dizajneri i kompanije obasipaju korisnike GIF-ovima, ali se oni ne žale. Firme su želele nešto, što je zabavnije od suvih tekstova, a kao odgovor su dobile GIF format, koji rešava mnoge probleme web dizajna i online marketinga. Nadamo se, da ćemo još dugo da ih koristimo!

Članak je napisala naša gostujuća blogerka, Blanka Cindel.