Šta je Explore Feed i zašto opada posećenost Facebook stranica?

27. 1. 2018.

Primetili ste i vi malu raketu na Facebooku? Ikonica predstavlja simbol za Explore Feed, koji je uveden u oktobru prošle godine. Novi Facebook algoritam sve postove medija, kompanijskih i zabavnih stranica šalje na ovaj novi feed.

Šta je Explore Feed i zašto opada posećenost Facebook stranica?

Šta je Explore Feed?

U oktobru prošle godine nam se pojavila ikonica rakete, koja nas vodi na alternativnu početnu stranu. U skoro svim državama sveta, ovde su se nalazili postovi stranica, koje korisnik nije lajkovao, ali je na osnovu drugih lajkovanih stranica Facebook predvideo da bi mogle biti zanimljive.

Eksperiment Facebook tima uplašio izdavače

Mi u Srbiji nismo bili te sreće – dok su se u ostalim državama tek upoznavali sa Explore Feed opcijom, mi smo se suočavali sa drastičnijim promenama. Naime, Srbija, Šri Lanka, Kambodža, Gvatemala, Bolivija i Slovačka su bili pokusni kunići – u ovim zemljama je Facebook isprobavao novi algoritam.

Pored preporučenih stranica, u Explore Feed su prebačeni i postovi stranica, koje korisnik prati. Da, to znači postove svih medija, kompanija, zabavnih stranica. News Feed je postao mesto za postove prijatelja, poznanika i naravno, za plaćene reklame.

Šta je rezultat eksperimenta? Nezadovoljni korisnici, besni vlasnici stranica.

Korisnike nervira, što na početnoj vide samo selfije, bakine recepte, slike dece i kupujem-prodajem oglase. A pošto smo se odvikli od deljenja svakog trenutka naših života na Fejsu, News Feed je postao poprilično dosadan.

Činjenica je, da su omiljene nam stranice samo na klik udaljene, ali klik u online svetu predstavlja veliki napor – a da budemo sasvim iskreni, nismo ni naviknuti na aktivno traženje sadržaja na Fejsu.

Ali medalja ima i drugu stranu. Korisnicima su neprijatne promene, ali prave posledice snose vlasnici stranica i mediji. U Slovačkoj su izdavači dobili za 75% manje interakcija, u Boliviji je posećenost stranica opala za 20%, a situacija nije bila puno bolja ni u ostalim zemljama.Sta je Explore Feed?

Kad će nam vratiti stari News Feed?

Mogli bismo pomisliti, da su nezadovoljni pokusni kunići naveli Facebook, da promeni svoje planove i da se odrekne Explore Feed opcije. Poslednja izjava Marka Zuckerberga u vezi ove teme međutim ukazuje upravo na suprotno.

„Prvenstveni cilj Facebook kompanije jeste da pomogne ljudima u negovanju međuljudskih odnosa” – sa ovom prelepom rečenicom je Zuckerberg započeo iznošenje nove vesti, prema kojoj će novi algoritam uvesti u svim zemljama. To znači, da nam neće vratiti dobri stari News Feed. Od sad su nam na početnoj stranici postovi prijatelja i plaćeni oglasi, a javni sadržaji su trajno prebačeni u Explore Feed.

Prve promene su osetljive i u susednoj Mađarskoj. Mađarska stranica sa 10000 pratilaca, kojom upravlja naša kompanija je ranije dobijala po 200 klikova na jedan podeljeni link. Od prošle nedelje je ovaj broj naglo spao na 80 klikova.

Čelnici Facebook-a su svesni da će ljudi od sad manje vremena provoditi na ovoj društvenoj mreži, ali smatraju da će ovo vreme biti puno kvalitetnije i u skladu sa misijom kompanije.

Mnogi smatraju, da izjave ovakvog tipa nisu uspele da prikriju stvarni cilj kompanije – da nateraju medije i vlasnike stranica da plate ukoliko žele da im se postovi pojavljuju na početnoj strani.

Veoma dobar članak na temu novog Facebook-a je napisao Uroš Dimitrijević – njegov članak možete pročitati na portalu Vice.