Pametni zvučnici i audio sadržajni marketing – Šta nas čeka u 2018. godini?

29. 1. 2018.

Šta nas čeka na polju internet marketinga? Stižu nam pametni zvučnici, LinkedIn će konačno ostvariti dugo očekivani uspeh, Twitter će polako nestati...

Pametni zvučnici i audio sadržajni marketing – Šta nas čeka u 2018. godini?2018. godina je počela sa neprijatnim iznenađenjem od strane Facebook-a. Prošle godine smo čitali razna predviđanja za 2018. godinu, ali pola njih pada u vodu zahvaljujući timu Zuckerberg i njihovom novom algoritmu. Šta nas još čeka?

Sadržaj je i dalje kralj

Mnogo domaćih i stranih sajtova je tražilo od svojih posetilaca da 2017. godinu završe glasanjem – cilj ovih istraživanja je bio da se sazna, na koji vid marketinga firme planiraju da troše svoj budžet u novoj godini. Rezultati glasanja ne predstavljaju iznenađenje. Sadržajni marketing je svuda među prva tri najpopularnija oblika marketinga, a najčešće svi ostali vidovi zaostaju za njim.

Stižu nam pametni zvučnici!

Tek smo prihvatili činjenicu, da tekstove niko ne čita, počeli smo da pravimo slike i snimke, a već možemo da razmišljamo o novim rešenjima. Pametni zvučnici (smart speakers) ponovo prebacuju fokus, ovaj put na audio sadržaje.

Šta su pametni zvučnici?

Proizvođači su već pronašli dostojnog naslednika pametnih telefona – glavni detalj modernih dnevnih boravaka: pametni zvučnik.

Šta sve zna jedna ovakva spravica? Wireless pametni zvučnik je tačno ono što zamišljamo na osnovu naučno-fantastičnih filmova: sprava, kojoj ćemo sa praga doviknuti da upali svetla – a ona će nas poslušati.

Pametni zvučnik može da nam pusti omiljenu pesmu, da meri vreme dok kuvamo jaja, da pojača grejanje, da zove taksi ili da nam ispriča dobar vic. Šta sve zna pametni zvučnik, u velikoj meri zavisi od toga, koliko nam je dom „pametan” i koja veštačka inteligencija čini njegovu osnovu.

„Mozak” pametnog zvučnika je veštačka inteligencija, kojom možemo upravljati pomoću svog glasa. U Google zvučnicima Google Asistent čeka naša uputstva, Amazonova veštačka inteligencija se zove Alexa, dok iz Apple zvučnika možemo da čujemo glas dobro nam poznate Siri.Šta je influencer marketing?

Živimo u vremenu influensera

Pored proizvođača pametnih zvučnika, uspešni će biti i influenseri. Influenser marketing, kao strategija, već duže vreme pokazuje rast, ali u poslednje vreme sve više kompanija misli da je ovaj vid reklame vredan ulaganja. Istraživanje od strane Inc.com pokazuje, da na svaki uloženi 1$ u influenser marketing, firme mogu da očekuju profit od 6,50$. Ne zvuči loše, zar ne?

Ćao LinkedIn, zbogom Twitteru!

Prema Digital Marketing Institute-u, prošle godine je Twitter bila crna ovca – dok su sve ostale social media platforme beležile stabilan rast u broju korisnika, Twitter nije uspeo da poveća broj svojih članova.

LinkedIn je međutim uveo mnoge novine koje se tiču plaćenog oglašavanja, korisničkog interfejsa i mogućnosti za B2B i B2C firme. Za B2B firme je LinkedIn obavezan, dok B2C firme najveće uspehe ostvaruju na Instagramu.

Kad smo već kod Instagrama: Stories je za samo godinu dana uspeo da prevaziđe Snapchat, a ova tendencija će se nastaviti i 2018. godine.