Šta su inbound i outbound marketing?

17. 8. 2021.

Gledajući kroz prizmu internet marketinga, postoje dve grupe ljudi. Prva grupa samostalno istražuje na internetu ono što im treba i onda kada im treba (inbound), dok bi druga grupa čekala da im drugi sugerišu šta je ono što bi im moglo biti od koristi i zatim kliknula na neku plaćenu reklamu (outbound).

Šta su inbound i outbound marketing?Šta nam to govori?

To znači, da se razlika između inbound i outbound marketinga svodi na dve različite grupe ljudi. Odnosno, na one koji će se potruditi da pronađu vaše proizvode ili usluge kada im zatrebaju i one za koje morate učiniti sve kako biste im skrenuli pažnju na svoje poslovanje.

Ovaj tekst se neće baviti razmatranjem koji od dva pristupa marketingu je bolji, već je poenta upravo u tome da oba pristupa, bilo inbound ili outbound, funkcionišu!

Razumevanje međusobne razlike će vam svakako pomoći da lakše donesete odluku kojim pristupom da krenete, ali i kako da postignete ono najvažnije – da dosegnete do prave publike i razvijete poslovanje.

Pa da krenemo od osnova...njihovih definicija.

Šta je inbound marketing?

Inbound marketing je pristup koji postoji više od 15 godina i smatra se najetičnijim i najrazumnijim načinom reklamiranja biznisa.

Zašto ljudi sve više reaguju na inbound?

Zato što je inbound marketing suptilan, nije izrazito usmeren na prodaju, važnim i korisnim informacijama o proizvodu ili usluzi veže potencijalne kupce, dok ih konačno ne pretvori u lojalne kupce.

Sećate se, sa početka teksta, prve grupe ljudi koja je pomenuta, oni koji sami pronalaze što im treba?

Inbound marketing je pristup kreiran upravo za njih. Relevantne informacije ih „čekaju“ u vidu content marketinga, SEO tekstova, i društvenih mreža kako bi ih privukli u svoje kanale prodaje.

Inbound nije nametljiv ljudima kao outbound marketing i ne može se reći da je lako privući potencijalne kupce koji aktivno traže proizvode ili usluge iz vaše ponude. Bez jake strategije teško će se postići željeni rast biznisa.

Šta je tako specifično za ovu strategiju?

Za inbound marketing je potrebno vreme, ulaganje unapred, izvrsno kreiranje sadržaja i stručnost u promociji kako bi se osiguralo da vaš sadržaj pronađu potencijalni kupci.Digitalni marketingŠta je outbound marketing?

Takođe poznat i kao „push“ marketing, outbound marketing je taktika koja vaš biznis stavlja pred ljude, koji nisu nužno tražili da vide vašu ponudu.

Tradicionalni kanali outbound-a su TV, radio, bilbordi i slično, ali u digitalnom dobu se do velikog broja potencijalnih kupaca dolazi kroz plaćene reklame na društvenim mrežama ili Google-u. U svakom slučaju, tradicionalni i digitalni kanali imaju isti cilj.

Ajde da se usredsredimo na digitalni svet!

Marketari koriste ovaj pristup sa nadom da će se barem deo široke publike koju ciljaju zainteresovati za proizvode ili usluge koje reklamiraju i da će krenuti dalje, u kanale prodaje.

Upravo u ovome čuči razlog zašto plaćene reklame često imaju vrlo loš CTR (Clicktrough rate – broj klikova na reklamu podeljen ukupnim brojem prikazivanja reklame). Ovo se posebno odnosi na display ads, dok je nešto bolja situacija sa search ads.

Zašto? Pa niko nije tražio da vidi te reklame, same su se pojavile...

Ukoliko se posmatra samo CTR, većina ljudi bi bez razmišljanja odmah odbacila outbound marketing. To svakako ne bi trebalo da se radi!

Zašto?

Postoje različite tehnike outbound marketinga, gde se potencijalnim kupcima prezentuju reklame sa prilagođenim sadržajem. Na ovaj način se CTR značajno popravlja, što dalje vodi biznis u željenom pravcu.

Dakle, outbound marketing i dalje funkcioniše!

Odsustvo marketinške strategije za određivanje kada i kako je koristiti, kao i usmeravanje njenog sprovođenja je razlog zašto većina preduzeća ne uspeva samostalno da se izbori sa outbound marketingom.